Stock: keressünk pénzt

View My Portfolio

Ha tetszik a cikk, katt ide

Google reklámom

Pici-vicc

-No vicc-

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Davebowman: Én írtam volna át? Nem hiszem. Egyébként a doksi utolsó simításait már nem én végeztem. (2011.09.16. 14:36) Strobist
  • Sztrogg: Szia! Megmondanád, miért javítottad át az anyagban a zsinórvezetéket lámpazsinórra? Hiába írja str... (2011.09.14. 10:08) Strobist
  • Utolsó 20

Blogomról...

A narancsal írt szöveg posztkiegészítés akar lenni, mert 1 témát nem mindíg tudok kivesézni teljesen.

Galériám

Photoshop vs. Gimp

2008.10.08. 12:46 | Davebowman | 4 komment

Na ez az a rész, amit folyamatosan szeretnék bővíteni.

ANAGLYPH KÉPEK KÉSZÍTÉSE

A tegnapi nap írtam az anaglyph készítésről, programmal és photoshoppal elkészítve, de nem tértem ki a számomra oly fontos programra, a GIMP-re. Most leírom, hogyan is kell csinálni, de csak fekete-fehér verziót tudok. Ha lehet, később a színeset is leírom.

1. Végy egy Gimpet, majd telepítsd

2. Szerezd meg a plugint registry.gimp.org/files/script-fu-make-anaglyph.scm

3. Másold a plugint a gimp mappán belül a /share/gimp/2.0/scripts mappába.

4. Indítsd el a gimpet, majd hozz létre egy új lapot a képméretnek megfelelően*, duplázd a réteget és az egyikre az egyik képet, másikra a másik képet másold, majd a nemüben kell lennie egy stereo menünek, azt indítsd el és a kérdésre (itt a cián és pirosszíneket ajánlja) hogy milyen színűek a szemüveged "lencséi" válaszd ki, majd <OK> és kész a kép, csak előtte még MERGE VISIBLE LAYER, vagyis egyesítsd a rétegeket és mentsd el jpg-be.

5. élvezd a 3d-s élményt.

* tegnap leírtam részletesen mi kell az anaglyph képhez, itt is azok kellenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://rawasz.blog.hu/api/trackback/id/tr82703030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neidegeljé 2008.10.08. 14:33:24

Szép is ez a 3D-s cucli, csak éppen honnan a gedvából szerezzen az ember manapság freddy szemüveget? Meg egyáltalán, hány embernek van ilyen szemüvege? legtöbben csak megnézik a képeket,nem kezdenek szemüvegeket rakosgatni, hacsak már nincs nekik...de kétlem,hogy az 3D-s.

Neidegeljé 2008.10.09. 08:48:41

Pálinkás jó reggelt!

Na, nem szerettem volna elvenni a kedved semmitől, inkább építő kritikának szántam az irományaimat.
Van pár írás már a blogodon, így azt hiszem, már lehet egy két meglátást közölni veled.

A blog első cikkei teljesen az alapokat sugalták, a címük is és ami benne volt az is. Viszont rögtön ezután már jött egy komolyabb téma, ami laikusnak kínai...RAW,anaglyph képek készítése stb.

Könyörgöm neked,(mivel én is hülye vagyok ehhez az egészhez) hogy valami fokozatot tarts....még több alapnak sokkal jobban örültem volna. Adok pár ötletet: Milyen fényképezőt válasszunk, milyen áron? Szómagyarázat, fényképező beállítások...(vakukiegyenlítés, ISO, rekesznyílás,stb magyarázata)....aztán, ha le akarjuk fotózni a csajééét, akkor hogy állítsuk a gépet, természetben mi legyen a képen (mi van, ha döntenünk kell,hogy a fák koronái legyenek benne vagy a csajéééé lábfeje, stb....).

Remélem ez kicsit ihletet ad. :) Várom az írásokat...bármiről. Ha zavarok, csak írd meg. :P Jah, a mailcím kamu....ha írtál oda, nem kaptam meg.

Davebowman 2008.10.09. 11:32:06

Rendben, meglesz, kedves bloglakók :)
Jelzést is teszek, hogy könnyű, vagy nehéz az anyag.
süti beállítások módosítása